Kişisel verilerin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca Emniyet Evleri Mh. Eski Büyükdere Cd. No:
1/1A, 34415 Kâğıthane/İstanbul adresine mukim, ticari sicil gazetesine 536973
sicil numarası ile kayıtlı Şekerbank Türk Anonim Şirketi (“Şekerbank”) olarak veri sorumlusu sıfatıyla Kanun’un
“Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10. maddesi uyarınca
sizleri bilgilendirmek isteriz.
Şekerbank müşterileri ve/veya müşteri temsilcilerinden
aldığı kişisel bilgilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlamak için azami
seviyede özen göstermektedir.
İşbu aydınlatma metni KVKK kapsamında işlenen kişisel
verilerin toplanma yöntemleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebepleri ve
amaçları, kişisel verilerin aktarıldığı kişi/kurumlar ve aktarım amaçları,
KVKK’da yer verilen kişisel verilere ilişkin verisi işlenen gerçek kişilerin
haklarına yönelik olarak bilgilendirme yapmak amacıyla hazırlanmıştır.
Başvuru ekranımızda belirttiğiniz bilgiler talep toplama amacıyla alınmakta olup, bu bilgiler yalnızca size en yakın şubemizin veya Çağrı Merkezinin iletişim kurması için kullanılacaktır. Ürün başvurunuz sizinle yapılacak görüşme sonucunda talebinizin teyidi ve gerekli olan bilgilerin tarafımıza ulaşması sonrasında işleme alınacaktır.
İşlenen Veriler ve Toplama Yöntemi:
Başvuru formunda belirttiğiniz Kimlik, İletişim ve Müşteri İşlem kategorilerideki kişisel verileriniz, doğrudan veri toplama yöntemi ile internet üzerinden, mobil veya dijital uygulamalar ile toplanacaktır. Bu bilgiler; formda belirttiğiniz T.C. kimlik numaranız, iletişim için paylaştığınız telefon numaranız, e-posta adresiniz, talep ettiğiniz ürün türü ve tutar bilgisi, yıllık/aylık gelir bilginiz ile sınırlı olup, otomatik ve doğrudan veri toplama yöntemi ile internet üzerinden, mobil veya dijital uygulamalar ile toplanacaktır.
Kişisel Verilerin İşlenme Amacı ve Hukuki Sebebi
Şekerbank, KVKK’nın 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel
veri işleme şartları dâhilinde KVKK’nın 5.maddesinde sayılan aşağıda belirtilen
amaç ve hukuki sebeplerine dayanarak işlenmektedir.
Veri
Kategorileri |
İşleme
Amaçlarımız |
Hukuki
Sebepler |
Kimlik, İletişim Müşteri İşlem |
Ürün veya hizmetlerin başvuru süreçlerinin
oluşturulması, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu başta olmak üzere, tabi
olduğumuz mevzuatlar gereği yükümlülüklerin yerine getirilmesi, Talebiniz ile ilgili sizinle iletişim kurmak amaçlarıyla
işlenecektir. |
Sözleşmenin kurulması veya ifası için zorunlu olması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri
işlemenin zorunlu olması |
Kişisel Verilerinizin Aktarılması
Yukarıda belirtilen hukuki sebep ve amaçlara dayanılarak başvuru
formunda belirttiğiniz talebinize bağlı olarak, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu
başta olmak üzere diğer Kanun ve mevzuat hükümlerinin zorunlu kıldığı veya izin
verdiği ölçüde, kamu tüzel kişi ve otoritelere aktarabilecek, yasal
raporlamalara konu olabilecektir.
Kişisel Verisi İşlenen İlgili Kişinin Hakları
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak aşağıdaki
hakları, Şekerbank’a yapacağınız bir talep ile kullanabilirsiniz. Bu kapsamda
iletilen talepler Şekerbank tarafından en geç otuz gün içerisinde ücretsiz olarak
sonuçlandıracaktır. Ancak, başvurunuza ilişkin tarafımızca verilecek yazılı
cevabın 10 sayfayı geçmesi ve/veya CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında
verilmesini gerektirmesi halinde “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları
Hakkında Tebliğ” hükümleri dahilinde
Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ücrete tabi
olacaktır. Bu kapsamda kişisel veri sahibi olarak;
haklarınız bulunmaktadır. KVKK kapsamında kişisel
verilerinize ilişkin haklarınızı kimliğinizi tevsik edici belgeler ve
talebinizi içeren dilekçeniz ile Şubelerimize veya Emniyet Evleri Mah. Eski
Büyükdere Cad. No:1/1A 34415 Kağıthane/İstanbul adresine bizzat elden
iletebilir yahut noter kanalıyla ulaştırabilirsiniz.
Bu kapsamda konuyla ilgili yapılacak olan yazılı başvurular
tarafımızdan yapılacak olan kimlik doğrulamasını takiben kabul edilecek olup,
ilgililere yasal süreler içerisinde cevap verilecektir.