İnternet Şubesi

Engelsiz Bankacılık


Bankamız insan odaklı ve sorumlu bankacılık anlayışı doğrultusunda engelli müşterilerimizin bankacılık ürün ve hizmetlerine daha kolay ulaşması ve yaşam kalitelerini artırmak amacıyla hayata geçirdiği proje ile engelli müşterilerimize yönelik hizmet kanallarının çeşitlendirilmesini hedeflemektedir.

Bankamız bu kapsamdaki hedeflerini, ‘5378 sayılı Engelliler Hakkındaki Kanun’ ve 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren ‘Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmelikte’ yer alan kriterlere göre belirlemiştir. Bu doğrultuda Bankamızla çalışmak isteyen yeni müşterilerimiz veya Bankamızla çalışan ve en az %40 engellilik durumu olan müşterilerimiz, engellilik durumunu belirten belgelerle şubelerimize başvurmaları halinde, aşağıdaki hizmetlerden öncelikli ve ücretsiz olarak yararlanabileceklerdir.

Genel Çalışmalarımız;

•Engelli müşterilerimizle daha etkin iletişim kurulabilmesi amacıyla tüm Banka çalışanlarımıza işaret dili e- eğitimi verilmiştir.
•Bankacılık hizmetlerimize yönelik temel sözleşmelerin sesli bilgilendirme ile web sitemiz üzerinden erişilebilir olması çalışmaları ile ilgili planlamalara başlanmıştır.
•İşitme engelli müşterilerimizin kayıp, çalıntı kart işlemleri ve diğer konularda uzaktan destek alabilmesi amacıyla mevcutta internet şubemizde yer alan canlı destek uygulamamızın web sitemizde de oluşturulması için çalışmalara başlanmıştır.
•Sesli yanıt sistemimizde görme engelli müşterilerimizin kullanımını kolaylaştırmak adına tuşlama süreleri uzatılmıştır.

Şubelerimizde;

•Hizmet alanlarımız, engelli müşterilerimizin sorunsuz hizmet alacağı şekilde düzenlenmiştir.
•Rampa uygulaması ile ortopedik engelli müşterilerimizin şubelerimize kolay erişimi sağlanmıştır.
•Şube girişlerimize eklenen çağrı butonu ile engelli müşterilerimizin müşteri temsilcilerimize ulaşma kolaylığı sağlanmıştır.
•Engelli müşterilerimizin şubelerimizde öncelikli sıra numarası alabilmesi için çalışmalar tamamlanmıştır.
•Şubelerimizin kapılarına görme engelli müşterilerimizin bilgi alabilmesi için şube adı ve çalışma saatlerini gösteren Braille alfabesi ile yazılmış kabartma yazı eklenmiştir.
•Şube içlerinde, görme engelli müşterilerimizin en yakın şube personelinden bilgi alabilmesini sağlayacak şekilde’ hissedilebilir yürüme yüzeyi’ oluşturulmuştur.

Engelli müşterilerimizin bankacılık ürün ve hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak için başlattığımız çalışma kapsamında 273 şubemizin 263’ü iç ve dış hizmet alanları, engellilerin sorunsuz hizmet alacağı şekilde düzenlenmiştir. Bu kapsamdaki çalışmaların önümüzdeki dönemde artırılması hedeflenmektedir.

ATM’lerimizde;

•Öncelikli ihtiyaç olduğu belirlenen ATM’lerimiz ortopedik engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak tasarlanmış; rampa ve korkuluk yapılması da planan çalışmalar arasındadır.
•Görme engelli müşterilerimizin ATM hizmetlerimizden daha rahat faydalanabilmeleri için Braille alfabeli yönlendirici sticker ve sesli menü hizmeti sunulmasına yönelik çalışmalarımız devam etmektedir.
•Engelli müşterilerimizin yurtiçinde kurulu tüm ATM’lerimizden asgari olarak kendi hesaplarıyla ilgili bakiye sorgulama, para çekme, para yatırma, kredi kartı borcu sorgulama ve kredi kartı borcu ödeme işlemlerinin herhangi bir ek masraf ve ücrete tabi olmadan işlem yapabilmesine yönelik tanımlamalar yapılmıştır.

Yukarıda belirtilen hak / hizmetlerden 70 yaş ve üzeri olan tüm müşterilerimiz de herhangi bir bildirim yapılmasına gerek kalmadan faydalanabilirler. Konu hakkında ayrıntılı bilgi almak isteyen müşterilerimiz en yakın şubemiz ile irtibata geçebilirler.

Bireysel Bankacılık İşlemleri Sözleşmesi için tıklayınız.