Engelsiz Bankacılık

Engelsiz Bankacılık ile engelli müşterilerimizin bankamızın ürün ve hizmetlerine daha kolay ulaşmalarını sağlıyoruz!

İnsan odaklı bankacılık anlayışımız doğrultusunda hareket ederek engelli müşterilerimizin bankamızın ürün ve hizmetlerinden yararlanmalarını kolaylaştırıyoruz. Engelli müşterilerimize yönelik hizmet kanallarını çeşitlendirerek hem şubelerde hem de ATM’lerde daha erişilebilir
bir bankacılık anlayışı ortaya koyuyoruz.

Şube Çalışmaları

  • Hizmet alanlarını engelli müşterilerimizin gereksinimlerini baz alarak düzenledik.
  • Sabit veya portatif rampa uygulamaları ile engelli müşterilerimizin şubelere erişimini daha kolay hale getirdik.
  • Şube girişlerine eklediğimiz çağrı butonları aracılığıyla müşteri temsilcisine ulaşılmasını kolaylaştırdık.
  • Engelli müşterilerimizin öncelikli sıra numarası alabilmeleri için düzenleme yaptık.
  • Şubelerimizin kapılarına Braille alfabesi ile şube adını ve çalışma saatlerini gösteren kabartma yazılar ekledik.
  • Şube içlerinde hareket etmeyi kolaylaştıran hissedilir yürüme yüzeyi oluşturduk.
  • Şubelerimizin iç ve dış bölümlerini engelli müşterilerimizin sorunsuz hizmet almalarını sağlayacak biçimde düzenledik.
  • Son 2 senedir genel tadilat olan şubelerimizde zemin katta engelli wc ler oluşturduk,
  • Bütün şubelerimizde ve GM binamızda bütün wc lere engelli tutunma barları yapıldı.

ATM Çalışmaları

  • Mevcut ATM Parkurumuz’ a ek olarak, ortopedik engelli müşterilerimizin kullanımına uygun Şekerbank ATM’leri tasarlandı ve kullanıma sunuldu.
  • Görme engelli müşterilerimizin ATM’leri daha rahat kullanabilmeleri için Braille alfabesini kullanarak hazırladığımız sticker ve yönlendirme işaretleri hazırlama çalışmalarımız tamamlanmıştır.
  • ATM parkurumuzda görme engelli müşterilerin kullanımına uygun ve sesli menü ile yönlendirme yapabilir donanım ve özelliğe sahip ATM’lerimiz bulunmaktadır.
  • Engelli müşterilerimizin yurt içindeki tüm diğer banka ATM’lerinden asgari düzeydeki tüm bankacılık işlemlerini (para yatırma, para çekme, kredi kartı borcu sorgulama ve ödeme, bakiye sorgulama) ek bir masraf ödemeden ve ücretsiz şekilde yapabilmelerini sağlayan tanımlamalar yaptık.
  • Engelsiz Bankacılık hizmetlerinden 70 yaş ve üzeri tüm müşterilerimiz herhangi bir bildirimde bulunmalarına gerek olmaksızın yararlanabilir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Bankamız ile iletişime geçebilirsiniz.

Engelsiz Bankacılık ile ilgili merak ettiklerinizi cevaplayalım.

Engelsiz Bankacılık düzenlemelerini 5378 sayılı Engelliler Hakkındaki Kanun ve 1 Ocak 2017 tarihli Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmelik doğrultusunda hayata geçiriyoruz.

Şekerbank müşterisi olan ya da olmak isteyen ve en az %40 engellilik durumu olan kişiler, engellilik durumlarını gösteren belgeler ile bankamıza başvurarak Engelsiz Bankacılık hizmetlerinden ücretsiz şekilde yararlanabilir.

  • Bankamızın tüm çalışanlarına işaret dili e-eğitimi veriyoruz.
  • İşitme engelli müşterilerimizin kayıp ve çalıntı kart işlemleri gibi çeşitli bankacılık hizmetlerinde uzaktan destek alabilmeleri için internet şubemizde sunduğumuz canlı destek uygulamamızı Şeker Mobil’e ve web sitemize de taşımak için çalışmalar yapıyoruz.
  • Sesli yanıt sisteminde tuşlama sürelerini uzattık.

Bireysel Bankacılık İşlemleri Sözleşmesi’ne buradan ulaşabilirsiniz.