GÜNCEL BİLGİLER


Kullanıcı Bilgileri-Görüntüleme/Güncelleme

İnternet şubesinde, kişisel bilgilerinizden; kimlik bilgilerinizi, ev ve iş adreslerinizi, telefon numaralarınızı ve e-posta adresinizi görüntüleyebilirsiniz. Bu bilgilerden ev, iş adres bilgilerinizi, medeni durum bilginizi, işyeri bilgisi ve e-posta adresinizde değişiklik varsa internet şubesinden veya çağrı merkezinden güncelleyebilirsiniz.

Kişisel güvenliğiniz açısından; kimlik bilgileri, ev, iş ve cep telefonu numaranızın güncellemesini sadece şubelerimizden yapabilirsiniz.

Kullanıcı Bilgileri-İşlem ve Saat Limitleri

Şekerbank İnternet Şubesi'ni kullanarak yapabileceğiniz işlemler için alt ve üst limitleri, günlük toplam ve kalan limitinizi, işlem saatlerini ve bu işlemlerin anlık yapılabilirlik durumunu görüntüleyebilirsiniz.

Kullanıcı Bilgileri-Risk Raporu

İnternet şubesinden risk raporunuzu sorgulayabilirsiniz. Sorgulamayı sadece vadesiz TL hesabından yapabilirsiniz.

Kullanıcı Bilgileri-Son 10 İşlem

İnternet Şubesi'nden anlık yapmış olduğunuz parasal ve güvenlik tanımlamaları ile ilgili son on işleminizi görüntüleyebilirsiniz. Fatura ödeme talimatı, düzenli ödeme talimatı, ileri tarihli havale/eft talimatı gibi bir kere verdiğiniz ve daha sonra otomatik olarak gerçekleşen talimatlarınızı ve gerçekleşme durumlarını görüntülemek için, "Hesap Hareketleri" menüsünü kullanabilirsiniz.

Son 10 işlem menüsünde gösterilecek olan işlemleriniz şunlardır:

  • Motorlu Taşıt Vergisi Ödemeleri
  • Kredi Kartı Borç Ödeme İşlemleri
  • Başka Banka KK Borç Ödemeleri
  • Döviz Alış
  • Döviz Satış
  • Gümrük Vergisi Ödemeleri
  • Hesap Ayarları Belirleme/Değiştirme
  • IP Aralığı Belirleme/Değiştirme
  • Para Transferi Kapatma/Kısıtlama
  • Tatil Tanımlama
  • Para Transferi Uyarısı Tanımlama
  • Zaman Ayarları Tanımlama
  • Avea/ Turkcell Kontör Yükleme
  • Fatura Ödemeleri
  • Kredi Kartı Nakit Avans
  • Kredi Kartı Şifre Değiştirme
  • Kendi Hesaplarım Arasında Para Transferi
  • Havale İşlemleri
  • EFT İşlemleri
  • Swift
  • Anlaşmalı Kurum Ödemeleri
  • HB/DT/EB Alış
  • HB/DT/EB Satış
  • HB/DT/EB Kıymet Fiyatları
  • Vadeli Hesap İşlemleri
  • Vergi Ödemeleri
  • Fon Alış
  • Fon Satış
  • Repo
  • Repo İptali
  • Telefon Bankacılığı Şifre Değiştirme
  • Parola Değiştirme
  • Şifre Değiştirme
  • Hesap Rumuzu Tanımlama

TANIMLAMALAR

Tanımlamalar-Parola Değiştirme

Şekerbank İnternet Şubesi'ne girişte kullandığınız parolanızı değiştirebilirsiniz. Parolanız en az 6, en fazla 8 karakterden oluşmalı, rakam ve harfleri birlikte içermeli (Örneğin; seker2006) ve türkçe karakter (ö,ş,ğ,ı,ü,ç) içermemelidir.

Tanımlamalar-Şifre Değiştirme

Şekerbank İnternet Şubesi'ne girişte kullandığınız şifrenizi değiştirebilirsiniz. Şifreniz 6 rakamdan oluşmalı, ardışık rakamlardan veya aynı rakamlardan oluşmamalı (Örneğin; 234567 veya 333333) ve müşteri numaranızdan farklı olmalıdır.

Tanımlamalar-Güvenlik Ayarları

Zaman Ayarları: Bu seçenekte Şekerbank İnternet Şubesi'nin güvenliğini arttırmak amacı ile İnternet Şubesi'ni kullanmak istediğiniz gün ve saat aralığının seçimini yaparak seçim yapmış olduğunuz gün ve saatler haricinde İnternet Şubesi kullanımını engellemiş olacaksınız.

IP Aralık Belirleme: Bu güvenlik adımını kullanarak Şekerbank İnternet Şubesi'ne sadece sizin belirlediğiniz üç farklı IP aralığından girilebilmesini sağlayabilirsiniz.

Tatil Tanımlama: Bu seçenekte İnternet Şubesi'ni kullanmayacağınız tarih aralığını seçerek iki tarih arasında Şekerbank İnternet Şubesi girişini blokeleyebilirsiniz.

Para Transferini Kapama/Kısıtlama: Bu adımda Şekerbank İnternet Şubesi'ni kullanarak yapılacak Havale/EFT ve Swift işlemlerine kısıtlama getirebilir ve günlük işlem limitlerinizi tanımlayabilirsiniz. Limitleri "0" olarak belirlemeniz durumunda ise İnternet Bankacılığı ile yapılan tüm para transferi işlemlerini kapatabilmeniz mümkündür.

Para Transferi Uyarısı Tanımlama: Bu seçeneği kullanarak İnternet Şubesi'nde sizin belirlemiş olduğunuz işlemler ve limitlerin üstünde bir para çıkışı olması durumunda e-posta adresinize uyarı maili gelmesini sağlayabilirsiniz.

Hesap Ayarları: Bu seçenek ile İnternet Şubesi'nde görüntülenmesini istemediğiniz hesaplarınızı belirleyebilirsiniz.

Alıcı Kısıtlama: İnternet Şubenizdeki çok kullandıklarım kayıtlarınız haricindeki kişilere para çıkışını kısıtlayabilirsiniz. Uygulama aktif edildiğinde, kayıtlarınıza yeni bir kayıt ekleyemez, mevcut kayıtlarınızda değişiklik yapamazsınız. Yeni bir alıcıya transfer işlemi yapmak istediğinizde 444 78 78'i arayarak uygulamayı pasif hale getirmeniz gerekmektedir.

Durum İzleme: Şekerbank İnternet Şubesi'nde yaptığınız kişisel güvenlik ayarlarını görüntüleyebileceğiniz adımdır.


Görüntüleme Amaçlı İnternet Şubesi: Görüntüleme Amaçlı İnternet Şubesi, bankamızda bulunan varlıklarınız hakkında bilgi almak ve hesaplarınızın anlık bakiyelerini görüntülemek gibi parasal olmayan işlemlerin yapılabildiği, sınırlı işlem yetkisine sahip bir internet bankacılığı uygulamasıdır. Parasal işlemlerinizin, kişisel bilgilerinizin ve güvenlik tanımlama işlemlerinizin yapıldığı menüler, Görüntüleme Amaçlı İnternet Şubesi'nde kullanılamamaktadır.
Görüntüleme Amaçlı İnternet Şubesi kullanımını, İnternet Şubesi içinden Tanımlamalar-Güvenlik Ayarı-Görüntüleme Amaçlı Kullanım menüsünden aktif hale getirebilirsiniz. Yapmış olduğunuz tanımlama bir sonraki İnternet Şubesi girişinizde aktif olacaktır. Ayrıca, görüntüleme amaçlı kullanıma geçmeden önce vermiş olduğunuz fatura, düzenli ödeme, havale, EFT talimatı gibi her türlü ileri tarihli işlemleriniz gerçekleşmeye devam edecektir.

İnternet bankacılığını tüm menüleri ile kullanmak istediğinizde, Bireysel İnternet Bankacılığı kullanan müşterilerimiz 444 78 78'i arayarak, Kurumsal İnternet Bankacılığı kullanan müşterilerimiz ise, şubeleri ile irtibata geçerek sınırlı kullanım uygulamasını iptal edebilir ve tüm menüleri kullanabilirler.

Tanımlamalar-Telefon Bankacılığı Şifre Değiştirme

Telefon Bankacılığınızı kullanıma açabilir ya da kapatabilir, şifre belirleyebilirsiniz. Telefon Bankacılığını kapalı statüsüne getirdiğinizde Telefon Bankacılığı şifreniz silinecektir. Tekrar kullanabilmek için statünüzü açık hale getirmeniz ve şifre belirlemeniz gerekmektedir.

Tanımlamalar-Hesap Rumuzu Tanımlama

Şekerbank'ta bulunan vadesiz TL ve döviz hesaplarınıza birer rumuz vererek isimlendirebilirsiniz (Örneğin: maaş hesabım, fatura hesabım) Bu menü Şekerbank'ta fazla hesabı olan ve bu hesaplarını kullanarak sık işlem yapan müşterilerimiz için hesaplarını isimlendirerek, rahat görüntülenmesini sağlar.

Tanımlamalar-Şeker Mobil Şifre İşlemleri

Şeker Mobil Şifre, Java uygulamalarını destekleyen cep telefonlarına yüklenen, Şekerbank İnternet Şubesi'ne giriş işleminde ve ikinci bir onay istenen işlemlerde kullanılmak üzere tek kullanımlık şifre üreten ücretsiz bir cep telefonu uygulamasıdır. Şeker Mobil Şifre tarafından tek seferlik üretilen şifre; kullanıldıktan sonra bir daha kimse tarafından kullanılamamaktadır. Şeker Mobil Şifre uygulamasında tek kullanımlık şifre üretmek için uygulamayı cep telefonunuza yüklerken oluşturduğunuz PIN koduna ihtiyacınız olacaktır. Böylelikle ek güvenliğinizi de PIN kodu ile ekstra güvenlik altına alarak Şekerbank İnternet Şubesi'nde en yüksek güvenliğe ulaşmış olacaksınız.

Şeker Mobil Şifre başvuru;

Şeker Mobil Şifre'ye, internet şubesi Tanımlamalar - Ek Güvenlik İşlemleri - Şeker Mobil Şifre İşlemleri - Şeker Mobil Şifre Başvuru menüsünden başvurabilirsiniz.

Şeker Mobil Şifre aktivasyon;

Şeker Mobil Şifre'nin aktif olabilmesi için, onay işleminden sonra cep telefonunuza gelen URL adresine giderek uygulamayı cep telefonunuza yüklemeniz gerekmektedir. Uygulamayı yükledikten sonra, İnternet Şubesinde, Şeker Mobil Şifre aktivasyon ekranında belirtilen 20 haneli aktivasyon kodu cep telefonunuza sırasıyla yazılmalıdır. Cep telefonuna aktivasyon kodu girişi yapıldıktan sonra 10 haneli seri numarası girişi yapılır ve 6 haneli PIN oluşturulur. Cep telefonunuzdan Şeker Mobil Şifre kısmına, aktivasyonu tamamladıktan sonra uygulamanın oluşturduğu ilk şifrenin girişi yapılmalıdır.

Şeker Mobil Şifre'yi kullanarak internet şubesine giriş;

Şeker Mobil Şifre'nizi aktif hale getirdikten sonra Şekerbank İnternet Şubesi girişlerinizde Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreleri kullanmaya başlayabilirsiniz. İnternet Şubesi'ne girişlerde, sizden öncelikle müşteri numaranız, parolanız ve İnternet Şubesi'ne girişte daha önceden kullanmakta olduğunuz şifreniz istenecektir. Bu bilgileri doğru girdikten sonra sizden istenen, Şeker Mobil Şifreniz yazan bölüme Şeker Mobil Şifre uygulamasının o anda ürettiği 6 haneli şifreyi girmenizdir. Bu şifre olmadan İnternet Şubesi'ne girmeniz mümkün olmayacaktır. Şeker Mobil Şifre'nizi aktifleştirdikten sonra, İnternet Şubesi işlemleriniz için tanımladığınız ek güvenlik uygulamasının yerine Şeker Mobil Şifre'nizde üretilen şifreyi kullanmanız gerekmektedir. Ancak Şeker Mobil Şifre tek kullanımlık şifreler ürettiği için, gerek Şekerbank İnternet Şubesi girişinde gerekse güvenlik teyidi gerektiren alanlarda ikinci kez aynı şifre kullanılamayacaktır. Bu yüzden yeni bir şifre üretilmelidir.

Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreyi yanlış girerseniz ne yapmalısınız?

Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreyi 3 defa yanlış girmeniz durumunda Şekerbank İnternet Şubesi girişiniz engellenecektir. Yeniden giriş yapabilmek için 444 78 78 Çağrı Merkezi'ni arayarak blokenizi kaldırabilirsiniz.

Cep telefonunuz kaybolursa veya çalınırsa ne yapmalısınız?

Cep telefonunuz kaybolur ya da çalınırsa, en kısa zamanda 444 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezi'ni arayarak Şeker Mobil Şifre'nizin iptal işlemini yapmanız gerekmektedir.

Şeker Mobil Şifre'nizi kullanıma kapatma;

İnternet Şubesi Tanımlamalar - Ek Güvenlik İşlemleri menüsünden Şeker Şifre veya Mobil İmza başvurusunda bulunabilirsiniz. Sms Şifre için 444 78 78 Çağrı Merkezi'ni arayarak geçişini yapabilirsiniz.

Şeker Mobil Şifre ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktalar:

  • Güvenliğiniz açısından Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreyi kimseyle paylaşmayınız.
  • Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreleri, bankamız personeli de dahil olmak üzere, hiç kimseye söylemeyiniz.
  • Cep telefonunuz çalınırsa ya da kaybolursa hiç zaman kaybetmeden 444 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezi'ni arayınız.
  • Şekerbank İnternet Şubesi'ne giriş yaparken, Şeker Mobil Şifre'nizin ürettiği şifreyi dogru girdiğinizden emin olmanıza rağmen giriş yapamamanız halinde 444 78 78 Çağrı Merkezi'ni arayınız.
  • Bankamız, müşterinin cep telefonuna SMS ile gönderilen wap push mesajı için herhangi bir ücret talep etmemektedir. Uygulama yükleme sırasında GSM operatörü tarafından bağlantı ücreti alınabılır. GSM bağlantı ücreti, internete bağlı olunan süreye göre GSM operatörünüz tarafından belirlenmektedir.
  • Uygulamanın yüklenebilmesi için telefonunuzun internet ayarlarının yapılması gerekmektedir. Telefonunuzun internet ayarları için GSM operatörünüz ile irtibata geçmelisiniz.

Tanımlamalar-ŞekerŞifre İşlemleri

ŞekerŞifre (Vasco OTP) nedir?

ŞekerŞifre, Kurumsal internet şube erişiminizde ve işlemlerinizde ekstra güvenlik sağlayan, kullanıcı kimliğinin doğrulanması için kullanılan bir cihazdır. ŞekerŞifre tarafından tek seferlik üretilen şifreler, siz kullandıktan sonra bir daha kimse tarafından kullanılamaz.

ŞekerŞifre'nin ilk kez kullanılması (Başlatma)

  • ŞekerŞifre cihazını açabilmek için önce sağ en alttaki ok butonu ile sonra sol en alttaki kilit butonuna aynı anda basılmalıdır.
  • Cihaz açıldıktan sonra ilk ekranda, başlangıç şifresi istenmektedir. Başlangıç şifresi her cihaz için farklıdır. Cihazınız size ulaştığında başlangıç şifrenizi almak için 444 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezini aramanız ve “Başlangıç Şifresi” istemeniz gerekmektedir.
  • Çağrı merkezi tarafından size iletilen “Başlangıç Şifresi” ekrana girildikten sonra ise, cihazı kullanımınız esnasında tek kullanımlık şifreleri üretebilmesi için girilmesi gereken 5 haneli şifre (PIN) oluşturmanız istenecektir.
  • 5 haneden oluşacak başlangıç şifrenizi (PIN’i) teyit etmek için cihaza iki kere yazılması istenecektir. Şifrenizi başarılı bir şekilde oluşturduğunuz anda ŞekerŞifre’niz kullanıma hazır hale gelecektir.
  • Başlangıç şifresini 3 kez yanlış girmeniz durumunda şifre bloke olmaktadır. Blokeyi kaldırmak için çağrı merkezini arayarak destek alabilirsiniz.

Tek Seferlik Şifre Üretmek

ŞekerŞifre cihazı açıldığında ilk ekranda size 5 haneli şifreniz (PIN) sorulmaktadır. Daha önceden oluşturmuş olduğunuz 5 haneli PIN’ni doğru olarak girdikten sonra gelen APPLI ekranında “1” butonuna basarak 6 haneli tek kullanımlık şifre üretilmektedir. İnternet şubesinde, ek güvenlik teyidi istendiğinde cihaz tarafından üretilen bu şifreler ile işleminizin onaylanması gerekmektedir.

ŞekerŞifre’nizin ürettiği şifreyi yanlış girerseniz ne yapmalısınız?

ŞekerŞifre’nizin ürettiği şifreyi 3 defa yanlış girmeniz durumunda, internet şubenize girişiniz engellenecektir. Yeniden giriş yapabilmek için 444 78 78’i arayarak blokenizin kaldırılmasını ve ŞekerŞifre cihazınızın aktif hale getirilmesini talep edebilirsiniz.

ŞekerŞifre’niz kaybolur veya çalınırsa ne yapmalıyız?

ŞekerŞifre’niz kaybolur veya çalınırsa, en kısa zamanda 444 78 78’i aramanız gerekmektedir.

Tanımlamalar-SMS Şifre Tanımlaması:

Sol menüde bulunan Ek Güvenlik İşlemleri - Tanımlamalar adımı altından SMS Şifre kullanım durumunuzu kontrol edebilirsiniz. Sms şifrenizi aktif etmek için 444 78 78 çağrı merkezini arayarak işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

SMS Şifre'yi kullanarak İnternet Şubesi'ne giriş;

SMS Şifre'yi aktif hale getirdikten sonra bir sonraki İnternet Şubesi girişinizde kullanmaya başlayabilirsiniz. İlk etapta sizden müşteri numarası, parola ve şifrenizi girmeniz istenecektir. Bu bilgileri doğru olarak girdikten sonra tanımlı olan cep telefonunuza SMS Şifreniz gönderilecek ve gelen ekranda sizden bu şifreyi girmeniz istenecektir. SMS Şifrenizi girmeniz istenen ekranda bulunan etiket numarası ile cep telefonunuza gelen SMS Şifre mesajındaki etiket numarasının aynı olmasına lütfen dikkat ediniz.

SMS Şifre kullanılarak onay verme;


EFT/Havale işlemleri, güvenlik ayarları güncelleme işlemleri gibi sizden ikinci bir onay istenen yerlerde de SMS Şifrenizi kullanabilirsiniz. Bu şifrenin istendiği ekranlara geldiğinizde tanımlı olan cep telefonunuza SMS Şifreniz gönderilecek ve bu şifre ile işlemlerinizi yapabileceksiniz.

SMS Şifrenizi kullanıma kapatma;

SMS Şifrenizi kullanıma kapatmak isterseniz, 444 78 78'i arayarak iptal talebinizi yapmanız gerekmektedir.

SMS Şifre ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktalar:
  • SMS Şifrenizin geçerlilik süresi 3 dakikadır. 3 dakika içinde giriş yapılmadığı takdirde şifreniz geçersiz olacaktır.
  • SMS Şifre isteyen ekranlara geldiğiniz halde cep telefonunuza SMS Şifreniz gelmedi ise 30 sn sonra tekrar gönder butonunu kullanarak aynı şifrenin yeniden cep telefonunuza gelmesini talep edebilirsiniz.
  • Aynı işlem için 2 dk içerisinde maksimum 2 defa yeniden gönder seçeneğini kullanabilirsiniz.
  • İnternet Şubesi giriş ekranında geçerlilik süresi dolmuş son şifrenin doğru olarak girilmesi durumunda yeni SMS Şifreniz kayıtlı cep telefonunuza otomatik olarak yeniden gönderilecektir.
  • SMS Şifrenizin girilmesi istenen ekranda bulunan etiket numarası ile, cep telefonunuza gelen SMS Şifre mesajındaki etiketin aynı olmasına dikkat ediniz.
    İkinci onay istenen işlemlerde geçerlilik süresi dolmuş son SMS Şifresinin doğru olarak girilmesi durumunda, işleminizi en baştan yapmanız gerekmektedir. Tekrar onay isteme ekranına geldiğinizde size yeni bir SMS Şifre gönderilecek olup işleminizi bu yeni şifre ile 3 dk içerisinde yapmanız gerekmektedir.
  • SMS Şifrenizi 3 defa yanlış girmeniz durumunda İnternet Şubeniz blokelenecektir. Blokenizi kaldırmak için 444 78 78'i arayabilirsiniz.
  • SMS Şifrenin size hiçbir şekilde ulaşmama durumunda lütfen cep telefonu ayarlarınızı kontrol ediniz ve numaranızın bankamızda doğru olarak kayıtlı olduğundan emin olunuz.

Tanımlamalar-Mobil İmza İşlemleri

Mobil İmza Başvurusu

Mobil imza başvurunuzu bu menüden yapabilirsiniz. Ayrıca, mobil imza ile beraber ŞekerŞifre veya Şeker SMS aynı anda kullanılamamaktadır. Mobil imzanızı kullanabilmeniz için kullanmış olduğunuz ek güvenlik enstrümanınızı iptal ettirerek Mobil imzanızı tanımlamanız gerekmektedir.

Mobil İmza Tanımlaması


Mobil imzanız kullanıma hazır hale geldikten sonra Şekerbank İnternet Şubesi, Tanımlamalar - Ek Güvenlik İşlemleri menüsü içerisindeki Mobil İmza İşlemleri bölümünden internet şubesinde kullanım için mobil imzanızı tanımlamanız gerekmektedir.

Mobil İmza Aktif Etme

Mobil imza aktif etme, linkine tıklandığında cep telefonunuza Şekerbank İnternet Bankacılığı işlemlerinde mobil imzanızı aktif ettirmek istediğinize dair bilgilendirme mesajı gelecektir. Gelen mesajı mobil imzanız ile imzalayarak gönderdiğiniz takdirde mobil imzanızı internet şubesinde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Tanımlama işleminizi yaptırdıktan sonra mobil imza, hem internet şubesine giriş hem de parasal işlemleriniz ile 2. bir güvenlik kodunun gerekli olduğu yerlerde kullanılacaktır.

Mobil İmza ile İnternet Şubesine Giriş

Şifre ve parola bilgilerinizi doğru olarak girdikten sonra kontrol etmeniz gereken etiketin gösterildiği bir ekran gelecektir. Cep telefonunuza gelen etiket bilgisi ile bilgisayar ekranındaki etiket bilgisini karşılaştırdıktan sonra doğru ise mobil imzanız ile onaylayarak internet şubenize giriş yapabilirsiniz.

Diğer Onay Gerektiren İşlemler

Para transferi işlemlerinde, son onay ekranına geldiğinizde bilgilerini kontrol ettikten sonra işleminizi tamamlamak için Mobil İmza ile onayla butonuna basınız. Cep telefonunuza gönderilecek olan etiket numarasını kontrol ederek doğru ise imzanız ile onaylayarak göndermeniz gerekmektedir.

Güvenlik ile ilgili ayarlarınızın belirlenmesinde veya değiştirilmesi işlemlerinde, ilgili işlemi seçtikten sonra cep telefonunuza gönderilecek olan etiket numarasını kontrol ederek doğru ise imzanız ile onaylayarak gönderiniz. İmzanızın doğrulanmasından sonra seçtiğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Etiket Numarası

Her bir imzalama işleminde, o işlemin onay kodu olarak, sadece o işleme özel olarak üretilen numaraya verilen isimdir. Güvenliğiniz için elektronik imzanızı cep telefonunuza girmeden, gelen etiket numarasının İnternet Şubesi ekranında bulunan etiket numarası ile aynı olduğuna emin olmanız gerekmektedir.