Şeker Mobil Şifre

Şeker Mobil Şifre, Java uygulamalarını destekleyen cep telefonlarına yüklenen, Şekerbank İnternet Şubesi’ne giriş işleminde ve ikinci bir onay istenen işlemlerde kullanılmak üzere tek kullanımlık şifre üreten ücretsiz bir cep telefonu uygulamasıdır. Şeker Mobil Şifre tarafından tek seferlik üretilen şifreler; siz kullandıktan sonra bir daha kimse tarafından tekrar kullanılamazlar. Şeker Mobil Şifre uygulamasında tek kullanımlık şifre üretmek için uygulamayı cep telefonunuza yüklerken oluşturduğunuz PIN koduna ihtiyacınız olacaktır. Böylelikle ek güvenliğinizi de PIN kodu ile ekstra güvenlik altına alarak Şekerbank İnternet Şubesi’nde maksimum güvenliğe ulaşmış olacaksınız.

Şeker Mobil Şifre uygulamasını Şekerbank İnternet Şube içinden Tanımlamalar-Ek Güvelik İşlemleri-Şeker Mobil Şifre başvuru adımından yükleyebilir ya da cep telefonunuzdan 1953’e MOBILSIFRE yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen wappush ile yüklemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Wappush alımını desteklemeyen cep telefonlarından 1953’e MOBILSIFRESMS yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen mesajdaki linke tıklayarak yükleme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

iPhone/iPod Touch veya İpad kullanıcısı iseniz; Apple Store , Nokia Kullanıcı iseniz, Ovi Store, Blackberry kullanıcısi iseniz APP World üzerinden, diğer tüm modeller için Şekerbank İnternet Şube içinden Tanımlamalar-Ek Güvenlik İşlemleri-Mobil Şeker Şifre adımından yükleyebilir ya da cep telefonunuzdan 1953’ e MOBILSIFRE yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen wappush ile yüklemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Wappush alımını desteklemeyen cep telefonlarından 1953’e MOBILSIFRESMS yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen mesajdaki linke tıklayarak yükleme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Şeker Mobil Şifre hakkında sık sorulan sorular

Şeker Mobil Şifre Nedir?
Şeker Mobil Şifre, Şekerbank müşterilerinin internet bankacılığına girişte ikinci faktör güvenlik aracı olarak kullanacakları şifreyi cep telefonlarından güvenli bir şekilde şifre üretmelerine olanak sağlayacak uygulamasıdır.
Telefonumda Şeker Mobil Şifre Uygulamasını kullanabilir miyim?
Şeker Mobil Şifre uygulaması, internet bağlantısına ve desteklenen ekran çözünürlüklerine sahip teknik özellikleri uygun cep telefonlarında çalışmaktadır. Desteklenen telefon listesi için tıklayınız
Şeker Mobil Şifre Uygulamasını kullanabilmek için ne yapmalıyım?
Şeker Mobil Şifre’yi Şekerbank İnternet Şubesi- Tanımlamalar-Ek Güvenlik İşlemleri-Şeker Mobil Şifre Başvuru adımından yükleyebilir yada cep telefonunuzdan 1953’ e MOBILSIFRE yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen wappush ile yüklemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Wappush alımını desteklemeyen cep telefonlarından 1953’e MOBILSIFRESMS yazarak sms gönderebilir, cep telefonunuza gelen mesajdaki linke tıklayarak yükleme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Şeker Mobil Şifre Uygulamasına cep telefonumun hangi menüsünden ulaşabilirim?
Şeker Mobil Şifre uygulamasının yüklendiği yer, cep telefonunuzun marka ve modeline göre değişmektedir. Marka ve modellere göre uygulamanın yüklendiği menüleri görmek için tıklayınız
Şeker Mobil Şifre’yi telefonumda kullanmak için herhangi bir ücret ödeyecek miyim?
Hayır, Şeker Mobil Şifre Uygulaması ücretsizdir. Uygulamayı ilk defa indirdiğinizde bağlı bulunduğunuz operatörün tarifesinden veri transferi nedeni ile hattınıza bir bedel yansıyacaktır.
Şeker Mobil Şifre Uygulaması üzerinde yapacağım işlemler için herhangi bir ek bedel ödeyecek miyim?
Hayır, Şeker Mobil Şifre Uygulaması üzerinde yapılan işlemler için ek bir bedel alınmamaktadır. Uygulama internete bağlanmadan sadece cihaz üzerinde çalışmaktadır, Telefonunuzun çekmediği yerlerde dahi rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Şeker Mobil Şifre’yi kullandığımda cep telefonumu faturamda artış olacak mı ya da sahip olduğum kontörler azalacak mı?
Şeker Mobil Şifreyi ilk indirirken bağlı bulunduğunuz operatörün tarifesi nedeni ile ortaya çıkabilecek masraf dışında Şeker Mobil Şifre Uygulaması ile yapacağınız işlemler sırasında cep telefonunuzdan internet bağlantısı kurulmayacağı için herhangi bir ücret ödenmeyecektir.
Şeker Mobil Şifre’yi kullanabilmek için telefonumda herhangi bir ayar yapmam gerekir mi?
Daha önce telefonunuzdan WAP ya da internet sayfalarına bağlandıysanız, size iletilecek URL ile herhangi bir ayar yapmadan Şeker Mobil Şifre Uygulamasını telefonunuza yükleyebilir ve kullanmaya başlayabilirsiniz. Telefonunuz desteklenen telefonlar listesinde olmasına rağmen uygulamayı desteklemiyorsa telefonunuzun işletim sistemini son sürüme güncellemeniz ya da son sürüm olan işletim sisteminin üzerine tekrar kurulum yapmanız sorununuzu çözebilir.
Şeker Mobil Şifre’yi telefonumda nasıl kullanacağım?
Şeker Mobil Şifre Uygulamasını telefonunuzun uygulamalar menüsü içinden başlatmanız gerekmektedir. Aktivasyonu gerçekleştirilmiş uygulamanıza PIN kodunuzu girerek şifrenizi üretebilirsiniz.
Şeker Mobil Şifre Uygulamasını kullandığım telefonum çalındı, kayboldu ya da onarım için servise verildi. Kişisel bilgilerim tehlike altında mı?
Şeker Mobil Şifre Uygulamasını kullanarak şifre üretmek istediğinizde kendi belirlemiş olduğunuz PIN kodunu kullanmanız gerektiği için PIN kodunuz bilinmediği sürece ikinci faktör güvenliğiniz tehlike altında değildir. Uygulama üç kez yanlış girilen PIN kodu sonrasında bloke edilecektir. Ancak kişisel güvenliğiniz için telefonunuzu bu nedenlerle kaybettiğiniz ya da servise verdiğiniz takdirde lütfen Çağrı Merkezi ile iletişime geçiniz. Telefonunuzu daha sonra bulsanız ya da geri alsanız dahi aktivasyon sürecini tekrar yapınız.
Şeker Mobil Şifre Uygulamasını telefonumda kullanırken çağrı veya SMS aldığımda ne olur?
Şeker Mobil Şifre Uygulaması kullanırken telefonunuzun model ve markasına göre uygulamayı yeniden başlatmak zorunda kalabilirsiniz.
Şeker Mobil Şifre uygulaması cep telefonumdan silindiğinde ne yapmalıyım?
Şeker mobil şifre uygulaması cep telefonunuzdan aktif edildikten sonra silindiğinde, internet şubesine girişi gerçekleştiremezsiniz. Tekrar giriş yapmak isterseniz çağrı merkezini arayarak diğer ek güvenlik uygulamalarından herhangi birine geçiş yapmanız gerekmektedir. Yeni ek güvenlik uygulamasıyla internet şubesine giriş yapıldıktan sonra Şeker Mobil Şifre işlemleri menüsünden uygulamayı tekrar indirilmeli ve aktivasyon işlemini gerçekleştirilmelisiniz.

Şeker Mobil Şifre Uygulamasını Kullanırken Karşılaşılan Sorunlar

 

1- Şeker Mobil Şifre Uygulamasını yüklerken, “TEKNİK BİR SEBEPLE İŞLEMİNİZİ GERÇEKLEŞTİREMİYORUZ. LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR DENEYİNİZ.” hatasını ve “IOE” ya da “CNF” hata kodunu alıyorum.

Bu hataları almanız durumunda cep telefonunuzun internet, GPRS ya da WAP ayarlarında problem olabilir ya da kapsama alanı dışındayken veya hat kesintisi sırasında kullanmaya çalışmış olabilirsiniz. Kapsama alanı içinde olduğunuza ve hattınızın çalıştığına eminseniz lütfen ayarlarınızı kontrol ediniz. Bu ayarları operatörünüzden öğrenebilirsiniz.

GSM şebekelerinde ses, veri şebekesinden öncelikli olduğu için, telefonda görüşme yapabiliyor olmanız internet, GPRS ya da WAP kullanımında sorun yaşanmayacağını göstermez. Özellikle yoğun telefon görüşmesi yapılan zamanlarda ya da m2 başına düşen kişi yoğunluğu fazla olan yerlerde (konser alanları, yüksek katlı binalar vb.) problem yaşanması GSM şebekesi ile ilgili bir konudur ve çoğu zaman doğaldır. Daha detaylı bilgiyi operatörünüzden alabilirsiniz.

2- Telefonumdaki internet, GPRS ve/veya WAP ayarları doğru, ancak hala IOE ya da CNF kodlu hataları alıyorum.

Bazı telefon modelleri, Java uygulamalarında kullanılmak üzere ek ayarlara ihtiyaç duyabilirler. Bu gibi özel durumlarda yetkili satıcınıza veya operatörünüze başvurmanızı öneririz.

3- Şeker Mobil Şifre Uygulamasını yüklerken, “TEKNİK BİR SEBEPLE İŞLEMİNİZİ GERÇEKLEŞTİREMİYORUZ. LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR DENEYİNİZ.” hatasını ve “NOK”, ya da “UE hata kodunu alıyorum.

Bu durumda bulunduğunuz bölgede GPRS erişiminin olduğundan emin olarak lütfen bir süre bekleyip tekrar deneyiniz. Hatanın devam etmesi durumunda çağrı merkezimizi arayarak cep telefonu marka, model ve müşteri numaranızı belirterek bilgi vermenizi rica ederiz.

4- Şeker Mobil Şifre Uygulamasını yüklerken, uygulama "Lütfen Bekleyiniz" ekranında uzun süre bekliyor.

Şeker Mobil Şifre Uygulamasını telefonunuza yükleyebilir ve kullanmaya başlayabilirsiniz. Telefonunuz desteklenen telefonlar listesinde olmasına rağmen uygulamayı desteklemiyorsa ya da herhangi bir ekranda uzun süre asılı kalıyorsa telefonunuzun işletim sistemini son sürüme güncellemeniz ya da son sürüm olan işletim sisteminin üzerine tekrar kurulum yapmanız sorununuzu çözebilir.

5- Şeker Mobil Şifre Uygulamasını yüklerken yukarıdakiler dışında bir hata mesajı ile karşılaşıyorum.

Bu durumda bulunduğunuz bölgede GPRS erişiminin olduğundan emin olarak lütfen bir süre bekleyip tekrar deneyiniz. Hatanın devam etmesi durumunda çağrı merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.

6- Uygulamayı yüklerken “Telefonunuz şu anda desteklenmemektedir” hata mesajı alıyorum.

Telefonunuz henüz desteklenmemektedir, ancak gelecekte telefonunuza uygun sürüm geliştirilebilecektir. Desteklenen Telefonlar listesini belirli aralıklarla kontrol ederek telefonunuzun destek kapsamına alınıp alınmadığını öğrenebilirsiniz